YATIRIM EMLAK VE TEKNİK HİZMETLER DAİRE BAŞKANLIĞI
1. Başkanlık hizmetleri için gerekli olan tesis, bina
ve arsa ihtiyaçlarını tespit etmek ve plan ve programlarını hazırlamak.
2. Kurum için gerekli her türlü teknik, donanım ve alt
yapı hizmetlerini planlamak, geliştirmek, kurmak, işletmek, yenilemek, mevcut
alt yapıların güvenliğini ve sürekliliğini sağlamak üzere gerekli önlemleri
almak.
3. Cami, Kur’an kursu, hizmet binası ve diğer dini
tesislerin estetik, fonksiyonel ve güvenli bir şekilde inşası için çalışmalar
yaparak teknik yönden kontrolünü sağlamak, tip projeler hazırlamak, hazırlatmak
ve kontrol etmek.
4. Gerçek ve tüzel kişiler tarafından yaptırılacak
olan cami, Kur’an kursu, eğitim merkezi, hizmet binası ve lojman gibi tesislerin
projelendirilmesi ve yapımıyla ilgili konularda bilgi vermek, gerektiğinde
teknik yardımda bulunmak.
5. Camiler ve Başkanlıkça kullanılan binaların yapı
güvenliklerinin araştırılmasına dair çalışmalar yapmak veya yaptırmak.
6. Cami, Kur’an kursu, eğitim merkezi, dini yüksek
ihtisas merkezi, müftülük, vb. her türlü hizmet binasının mimarisi ve
fonksiyonelliği ile ilgili çalıştay, sempozyum, konferans, kongre vb.
etkinlikler düzenlemek, bu konuda ilgili birimlerle gerekli koordinasyonu
sağlamak.
7. Başkanlık hizmet binaları, eğitim merkezi, Kur’an
kursu, sosyal tesis ve benzeri yerlerin yatırım tekliflerini hazırlamak ve
yatırım ödeneklerini planlamak, gönderilen ödeneklerin usulüne uygun harcanıp
harcanmadığını takip etmek.
8. Dernek, vakıf, birlik, kurum, kuruluş, sandık ve
benzeri teşekküllere Başkanlık bütçesinden yapılacak yardımlar ile ilgili
işleri yürütmek.
9. Başkanlığın hizmetleri için ihtiyaç duyulan
arsa ve binaların tahsis ve kamulaştırma işlemlerini yürütmek.
10. Başkanlığa tahsisli arsalar üzerine yaptırılacak
olan cami, Kur’an kursu ve sair binalarla ilgili müftülükler ile gerçek ve
tüzel kişiler arasında yapılacak protokolleri takip etmek.
11. Mülkiyeti kamu kurum ve kuruluşları ile Hazineye
ait taşınmazlar üzerindeki cami, mescit ve Kur’an kurslarının müştemilatında
bulunan yerlerden Başkanlıkça işletilmesi veya işlettirilmesi öngörülen
yerlerin ilgili mevzuatı doğrultusunda işletilmesi, işlettirilmesi ve kiraya
verilmesiyle ilgili iş ve işlemlerini takip etmek.
12. Başkanlık hizmetlerinde kullanılan binaların bakım
ve onarımlarını yapmak veya yaptırmak.
13. Başkanlık hizmetleri için inşa edilecek binaların
kontrollük işlemleriyle, muayene/kabul iş ve işlemlerini yürütmek.
14. Başkanlıkça yaptırılacak binalar ile cami ve
Kur’an kursu binalarının zemin etütlerini yaptırmak, hazırlanan zemin etüt
raporlarını kontrol etmek ve gerektiğinde sondaj, laboratuvar ve benzeri
çalışmaları takip etmek.
15. Başkanlık merkez kampüsünde bulunan binalarda
enerji tasarrufunu sağlamaya yönelik tedbirler almak, bu konuda gerekli alt
yapı ve sistem çalışmalarını yürütmek, gerektiğinde alternatif veya
yenilenebilir enerji imkânları için çalışmalar/araştırmalar yapmak.
16. Başkanlık merkez hizmet binalarının elektrik,
sıhhi tesisat, klima, kalorifer, asansör gibi tesisatın bakım ve onarımını
yapmak/yaptırmak ve işletilmesi hususunda gerekli hizmetleri yürütmek.
17. Başkanlık hizmetlerinde kullanılan ve tabii
afetler ile olağanüstü hallerde hasar gören binaları kontrol etmek, rapor
hazırlamak.
18. Görev alanıyla ilgili alımı yapılan mal ve hizmetler
ile yapım işlerine ait muayene-kabul ve/veya kontrol teşkilatını oluşturmak,
gerekli evrakı hazırlayarak ödeme işlemleri için Malzeme Yönetimi ve Satın Alma
Daire Başkanlığına iletmek.
19. Daire bünyesinde çalışan personelin mesai saatleri
ve kılık-kıyafetleri ile tutum ve davranışlarında mevzuata uygun davranmaları
konusunda rehberlikte bulunmak, uygulamayı takip ve kontrol ederek gerekli
önlemleri almak.
20. Başkanlığa ait hizmet alanlarının ihtiyaç halinde
ilgili kurum aracılığıyla kiraya verilmesi ve buna bağlı işlemleri yürütmek.
21. Başkanlık merkez yerleşkesindeki her türlü küçük
çaplı boya, bakım, tamirat, tadilat vb. işleri ilgili personel aracılığıyla
yaptırmak, personelin veya imkânların yetersizliği hallerinde hizmet alımı noktasında
ihtiyacı Malzeme
Yönetimi ve Satın Alma Daire Başkanlığına iletmek.
22. Başkanlık personeline tahsis edilen
lojmanlarda gerek duyulan bakım, onarım ve tadilat işlemlerini takip etmek, bu
işlerle ilgili keşif, rapor ve teknik şartname hazırlamak, yapılan
onarım/tadilatların muayene/kabul ve kontrollük işlemlerini yürütmek.
23. Görev alanıyla ilgili olarak amirlerince verilen
diğer iş ve işlemleri yürütmek.