SOSYAL HİZMETLER DAİRE BAŞKANLIĞI
1. Başkanlığın sosyal ve kültürel faaliyetlerini
yürütmek, Diyanet Evi ve benzeri sosyal tesislerin kurulması ve işletilmesini
sağlamak.
2. Başkanlıkça düzenlenen yardım kampanyalarını
organize etmek.
3. Camilerde gerçekleştirilen yardım toplama
faaliyetlerinin düzenli bir şekilde yürütülmesi konusunda öneriler getirmek,
projeler üretmek ve gerekli yasal alt yapının geliştirilmesi hususunda ilgili
birimlerle koordinasyonu sağlamak.
4. Ayni ve nakdi bağışların kabulünü ve bağışların
özel bir hesapta toplanmasını sağlayarak münhasıran dini hizmetler için sarf
edilmesini temin etmek, Başkanlık onayı ile kabul edilecek şartlı bağışlarda
şarta riayeti sağlamak.
5. Doğal afete maruz kalan, ağır hastalık, kaza, ölüm
ve benzeri durumlarda yardıma muhtaç hale düşen personel veya yakınlarına
yapılacak her türlü yardım faaliyetlerini planlamak ve yürütmek.
6. Başkanlık yemekhanesi, kafeterya, çay ocağı ve
benzeri yerlerde verilen sosyal hizmetleri düzenlemek ve yürütmek.
7. Görev alanıyla ilgili hizmetlerin yürütülmesi
sırasında mevcut personelin veya imkânların yetersiz kalması hallerinde gerekli
mal ve/veya hizmetin temini noktasında ihtiyacı Malzeme Yönetimi ve Satın Alma
Daire Başkanlığına bildirmek, doğrudan temin limitini aşan işler için teknik
şartname hazırlamak.
8. Ramazan ayında Başkanlıkça düzenlenen iftar
programlarını ilgili birimlerle işbirliği içinde planlamak, koordine etmek ve
uygulanmasını sağlamak.
9. Lojmanların 16/7/1984 tarihli ve 84/8345 sayılı Bakanlar
Kurulu Kararı ile yürürlüğe konulan Kamu Konutları Yönetmeliği hükümlerine göre
tahsisi ile ilgili hizmetleri yürütmek.
10. Başkanlık merkezine iş sebebiyle veya ziyaretçi
olarak gelen vatandaşlarımızın istek ve taleplerini değerlendirip ilgili birimlerle
görüşmelerini sağlamak.
11. Başkanlık merkez çalışanları arasında gönüllü
olarak oluşturulan yardımlaşma ve dayanışma hesabının takip ve kontrolünü
sağlamak.
12. Başkanlık merkez personelinin sportif faaliyetler
yapabilmesi için spor salonu veya alanı açmak, işletmek veya işlettirmek,
gerektiğinde sportif faaliyetleri koordine etmek.
13. Başkanlık konferans salonlarının yönetimi ve
tahsisi ile her türlü teknik donanım, temizlik, bakım vb. işlerini ilgili
birimlerle koordineli olarak yürütmek.
14. Kan bağışı, ağaç dikimi, gezi, sportif aktiviteler
gibi sosyal faaliyetleri yürütmek.
15. Genel Müdürlük yönetim bürosunun çalışma usul ve
esaslarını belirlemek, burada görev yapan personelin çalışma düzenini sağlamak,
daire başkanlıklarıyla koordine içerisinde yönetim istişare toplantılarının
gündemini oluşturmak ve alınan kararların uygulanması sürecini takip etmek.
16. Genel Müdürlüğün mutat toplantılarını koordine
etmek, genel müdürlük toplantı salonunu yönetmek.
17. Daire bünyesinde çalışan personelin mesai saatleri
ve kılık-kıyafetleri ile tutum ve davranışlarında mevzuata uygun davranmaları
konusunda rehberlikte bulunmak, uygulamayı takip ve kontrol ederek gerekli
önlemleri almak.
18. Başkanlık personelinin kurumsal aidiyetini
geliştirmek amacıyla, ihtiyaç halinde ve ilgili birimlerle koordinasyon yapmak
suretiyle, resmi kurum ve kuruluşlar ile sivil toplum kuruluşları ve özel
sektör kuruluşlarıyla işbirliği yapmak.
19. Başkanlık personelinin sağlık hizmetleriyle ilgili
iş ve işlemlerini yürütmek.
20. Başkanlık personelinin sağlık, kültürel ve sosyal
hizmetlerden daha uygun şartlarda yararlanmasını temin etmek amacıyla özel veya
resmi kuruluşlarla işbirliği yapmak ve protokol düzenlemek.
21. Görev alanıyla ilgili olarak amirlerince verilen
diğer iş ve işlemleri yürütmek.